Υπόγεια νερά - βρυσούλια

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2002-2003.ΤΙΤΛΟΣ: « Τα υπόγεια νερά του Βελβεντού- Τα βρυσούλια»

Καθηγητές: Σαμαράς Κώστας ΠΕ17, Φαργκάνης Μιχάλης ΠΕ01, Κουρτέλη Θεοπίστη ΠΕ02,Πορφυλίδου Αναστασία ΠΕ07,  Βλάχου Βαϊτσα ΠΕ15, Εμμανουήλ Γιάννης ΠΕ19 Μαθητές: Β΄Γυμνασίου

Συνεργασία: ΜΟΒ , Παπά Μαλαματή ΠΕ02 ως υπεύθυνη σχολικής βιβλιοθήκης, Αγροτική Τράπεζα, Παιδική-εφηβική βιβλιοθήκη.

« Γιατί επιλέξαμε ένα Π.Π. που αφορά στο νερό; Για πολλούς λόγους. Γιατί ζούμε σ΄ έναν τόπο πολύυδρο, υδροπερατό από χειμάρρους, ρυάκια, πηγές. Εδώ συναντιούνται νερομάνες, νιβριτάρια, βρύσες και βρυσούλια. Ο τόπος μας ήταν το κίνητρο για να ασχοληθούμε μ΄αυτή του την εικόνα, την υδάτινη.

Το νερό, αγαθό αδιαπραγμάτευτο, πολύτιμο, θησαυρός για τον άνθρωπο. Απαραίτητο για τη ζωή, τις καλλιέργειες, την οικονομία, τον πολιτισμό. Οργάνωνε γύρω του ανθρώπινη κοινότητα. Η αναγκαιότητά του προκαλούσε και προκαλεί τον άνθρωπο να το τιθασεύσει, να το δαμάσει, να το αντλήσει, να το αξιοποιήσει. Η διαφάνειά του, η δύναμη και η ορμή του, η ηρεμία και η γαλήνη του, η σιωπή και οι ήχοι του, η απεραντοσύνη του ήταν θεϊκά, μαγικά σύμβολα για τον άνθρωπο. Σήμερα το νερό το θεωρούμε αγαθό δεδομένο ξεχνώντας έτσι την αξία του. Οι άνθρωποι ξέχασαν το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη στη Φύση.

Εμείς οι μαθητές δε μπορούμε να σχεδιάσουμε πολιτικές για τη σωστή διαχείρηση των νερών μας. Μπορούμε όμως να αφυπνίσουμε συνειδήσεις, να ευαισθητοποιηθούμε μικροί και μεγάλοι για την προστασία του υδάτινου περιβάλλοντος και της υγείας, την αξιοποίηση των πηγών και των βρυσών μας για να μην τις πνίξει το νερό της « αρνησιάς»?.»

Attachments:
FileDescriptionLast modified
Download this file (photovris.pdf)φωτοβρυσούλια 2019-11-20 11:37
Download this file (vrisoulia.pdf)βρυσούλια 2019-11-20 10:23

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ